Co musisz wiedzieć, zanim zdecydujesz się na wyspę handlową?

Co musisz wiedzieć, zanim zdecydujesz się na wyspę handlową?

Co musisz wiedzieć, zanim zdecydujesz się na wyspę handlową? Wyspy handlowe to rozwiązanie, które z kilku względów cieszą się ogromną popularnością. W dzisiejszym tekście przybliżymy najważniejsze zagadnienia związane z tym tematem. Jeśli więc wahacie się, czy swoją działalność prowadzić w wyspie handlowej, czy może zdecydować się na wynajem odrębnego pomieszczenia, ten tekst może pomóc wam w podjęciu optymalnej decyzji.

Z czego składa się wyspa handlowa?

Praktycznie każdy napotkał na swojej drodze taką konstrukcję. Jej wygląd różni się jednak w zależności od przeznaczenia. Możemy więc spotkać wyspy, które są całkowicie przeszklone i idealnie eksponują wystawione towary. Tak model świetnie sprawdzi się przy sprzedaży np. biżuterii. W tym przypadku bowiem klienci lubią najpierw samodzielnie obejrzeć asortyment, nie spiesząc się i nie stresując się obecnością sprzedawcy. Wyspy handlowe mogą mieć również budowę, która bardziej skłania do nawiązania kontaktu ze sprzedawcą. Niektóre modele mają kształt, pozwalający ustawić zarówno w środku jak i na zewnątrz wyspy kilku siedzisk. Dzięki nim wyspa handlowa nieco traci swój charakter tymczasowości i skłania klienta do spędzenia przy niej więcej czasu. Tego typu modele nierzadko wykorzystywane są w wyspach świadczących usługi typu beauty. Klientki mogą więc wygodnie się rozsiąść, gdy kosmetyczka np. wykonuje manicure. Takie wyspy handlowe sprawdzają się również, jeśli świadczymy usługi doradcze. Siedziska mogą się przydać, jeśli prowadzimy biuro podróży lub działamy w branży finansowej. Nawet, jeśli siedziba firmy ma jakąś stacjonarną lokalizację, poza galerią handlową, usługi doradcze mogą pozytywnie wpłynąć na reklamę przedsiębiorstwa oraz zwiększyć dotychczasową bazę klientów.

Wyspa handlowa a prowadzona działalność

Model wyspy handlowej należy dopasować nie tylko do rodzaju prowadzonej działalności, ale również do przyszłej lokalizacji konstrukcji. Na rynku znaleźć można wyspy, które przeznaczone są do ustawienia na środku alejki galerii handlowej. Wiele modeli oferuje doskonałą widoczność produktów z każdej strony; w niektórych z nich możliwa jest też obsługa przy każdej z czterech ścian wyspy handlowej. Nieco inaczej wyglądają wyspy, które zaprojektowane są do postawienia przy ścianie – we wnęce galerii lub obok innego stoiska handlowego. W takich projektach można liczyć na dwie witryny, eksponujące oferowane produkty, oraz dwie ściany, które pełnią rolę swoistych pleców stoiska. Niezależnie od tego, na które rozwiązanie się skusimy, warto sprawdzić, jakie udogodnienia posiada konkretna wyspa sklepowa. Można do nich zaliczyć dodatkowe szafki, ozdobne lady, drzwi wahadłowe, panele w wsuwkami na zawieszki, pojemne szuflady oraz skrzynie. Sprawdzeni producenci nierzadko oferują kilka wariantów kolorystycznych blatów oraz paneli.

Ciekawą opcją jest tworzenie wysp handlowych na zamówienie klienta. To rozwiązanie pozwala na dopasowanie wyspy dokładnie do swoich potrzeb. Możemy więc zdecydować o ilości i rodzaju gablot, dobrać preferowane materiały, kolorystykę, fronty oraz wykończenia. Profesjonalna firma powinna wykonać projekt zgodnie z naszymi wytycznymi oraz służyć cennymi poradami i przydatnymi rozwiązaniami, o których istnieniu możemy nawet nie zdawać sobie sprawy. Następnie powinna być wykonana wizualizacja, dzięki której możliwe będzie ocenienie, w jakim stopniu wybrany przez nas projekt został zrealizowany. Ten etap pozwala również wprowadzić pewne poprawki. Takie precyzyjne dopasowanie wyspy to szczególnie ważna sprawa, gdy planujemy zakup wyspy.

 

Wyspa handlowa – kupić czy wynająć?

Odpowiedź na to pytanie brzmi: “to zależy”. Jeśli dopiero zaczynamy działalność, lepszą opcją może okazać się wynajem wyspy handlowej. Powód jest prosty – na samym początku działalności nie będziemy zmuszeni wykładać dużej sumy. Dla wielu przedsiębiorstw, które dopiero wchodzą na rynek, takie duże inwestycje w pierwszych miesiącach działalności mogą być kłopotliwe lub po prostu nie do zrealizowania ze względu na zbyt niski dostępny kapitał. Nierzadko zdarza się, że w miarę zwiększania swoich obrotów w końcu będziemy w stanie zaprzestać wynajmu i kupić własną wyspę. Jeśli posiadamy już całkiem ugruntowaną pozycję na rynku a jednorazowa inwestycja na wyspę handlową nie obciąża zbytnio naszego budżetu, lepszym pomysłem może okazać się kupno wyspy. Oczywiście, ta opcja jest korzystna, jeśli rzeczywiście planujemy działalność długookresową. Jeśli chodzi o kupno lub wynajem wyspy handlowej trudno o jedną uniwersalną zasadę – bywa bowiem, że nawet większe przedsiębiorstwa chętniej decydują się na wynajem, bo potrzebują wyspy do zwiększenia sprzedaży sezonowej lub, po prostu, do szerzej zakrojonej promocji. Prostych wyroków dotyczących tego, kiedy warto kupić, a kiedy wynająć wyspę, nie da się też stawiać z powodu zróżnicowanych cenowych warunków. Ceny wysp na sprzedaż różnią się bardzo w zależności od wyposażenia i wielkości wyspy. Z kolei cena wynajmu zależy od takich kryteriów, jak np. długość trwania umowy. Warto więc dokładnie przeanalizować obydwie opcje i je z sobą porównać, zanim zdecydujemy się na konkretny wariant.

Rekomendowane artykuły