Pozycjonowanie stron internetowych krok po kroku

Każdy przedsiębiorca, który posiada stronę internetową, poprzez którą sprzedaje swoje usługi bądź produkty, wie, że pozycjonowanie stron to w obecnych czasach konieczność. Bez pozycjonowania nie ma praktycznie żadnych szans, aby nowi użytkownicy trafiali na stronę. Dlatego też poprawa widoczności witryny w internecie jest ważna. Jednak wszelkie działania związane z pozycjonowaniem to spory wydatek. Ile powinno kosztować pozycjonowanie? Kilka ważnych informacji poniżej.

Pozycjonowanie stron – ile kosztuje?

Na samym wstępie warto zaznaczyć, że w sieci można znaleźć wiele darmowych narzędzi do analizy ruchu w internecie czy kilka programów pomagających w przeprowadzeniu technicznego audytu SEO. Są to dobre narzędzia, które pozwolą na wstępną ocenę kondycji strony internetowej. Być może pomogą również w znalezieniu obszarów, które wymagają poprawy.

Pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie stron

Jednak, jeśli chcemy poważnie zająć się optymalizacją i realnie zwiększyć ruch na stronie, to niestety, ale darmowe programy czy aplikacje, nie będą w stanie nam pomóc. W takich przypadkach konieczne jest oddanie strony w ręce specjalistów, którzy dysponuje odpowiednimi narzędziami do pozycjonowania oraz optymalizacji.Ile kosztuje pozycjonowanie stron? Odpowiedź nie jest prosta. Wszystko zależy od tego, kogo wybierzemy do współpracy. Różne usługi w zakresie SEO mogą kosztować od kilkuset złotych do nawet kilku tysięcy za pojedynczą usługę. Dlaczego? Rynek jest nieunormowany i działają na nim zarówno profesjonaliści z dużym doświadczeniem, jak i zwykli amatorzy.

Audyt strony internetowej

Prosty audyt strony internetowej można wykonać samemu dzięki darmowym narzędziom, jednak nie dają one pełnego obrazu. Z tego względu warto pozwolić agencji SEO na wykonanie profesjonalnej kontroli. Pozwoli ona na wykrycie wszystkich miejsc na stronie, które wymagają poprawy.

Audyt jest bardzo ważny, ponieważ daje on pełny obraz sytuacji. Na jego podstawie można dowiedzieć się jaka strategia przyniesie najwięcej korzyści. W zależności od wybranego rodzaju audytu może on kosztować od 600 zł do nawet kilku tysięcy złotych. Audyt dla małych stron internetowych kosztuje kilkaset złotych, natomiast dla dużych sklepów internetowych może wynieść kilka tysięcy. Warto nadmienić, że audyt nie zawsze jest konieczny. W przypadku stron internetowych, które nie mają wersji mobilnej lub są w inny sposób przestarzałe, to o wiele lepszym rozwiązaniem jest po prostu, postawienie strony od nowa. Jest to tańsze rozwiązanie, niż wprowadzenie wszystkich poprawek, których liczba będzie ogromna.

Optymalizacja pod SEO

Poprawne pozycjonowanie stron to, przede wszystkim optymalizacja SEO. Optymalizacja polega na dostosowywaniu strony oraz jej treści do wymogów wyszukiwarki Google. Dotyczy to, między innymi tytułu strony, meta description, słów kluczowych, nagłówków, podpisów grafik oraz ich rozmiaru, kodu strony. Co więcej, optymalizacja przewiduje również usunięcie wszelkich błędów indeksowania, wygenerowanie mapy strony oraz przyspieszenie wczytywania. W zakres optymalizacji wchodzi również poprawa treści znajdujących się na stronie i nasycenie ich słowami kluczowymi. Cena takich poprawek zależy od tego, czy chcemy jedynie edytować dane teksty, czy zlecić ich napisanie od nowa.

Koszt tego typu usług zależy od tego, ile poprawek będzie koniecznych. Najdroższa jest praca programisty, który będzie optymalizował kod strony. Warto zaznaczyć, że optymalizacja nie jest działaniem jednorazowym i aby przynosiła realne korzyści, strona musi być regularnie poprawiana i ulepszana.

Pozycjonowanie stron – linki

Jedną z najważniejszych czynności jest tzw. link building. Polega on na pozyskiwaniu wartościowych linków przychodzących do strony internetowej. Możliwości ich pozyskiwania jest wiele, np. można umieścić adres w katalogu firm (opcja jest darmowa lub płatna kilkanaście złotych) albo opłacić artykuły sponsorowane (w zależności od portalu kosztuje od 50 do nawet 1000 zł). Do kwoty należy również doliczyć kwotę za napisanie artykułu.

Inną możliwością jest stworzenie całego zaplecza SEO. Jest to najbardziej kosztowna opcja, ale i przynosząca największe zyski. Koszt przewiduje opłacenie hostingu, domen, kolejnych stron zapleczowych, aktualizacji treści, które będą odsyłać użytkowników do głównej strony internetowej, którą chcemy wypromować. W zależności od ilości stron i regularności aktualizowanych treści koszty mogą oscylować w granicach kilkunastu tysięcy złotych (wliczając opłaty za domenę czy hosting). Jeszcze innym rozwiązaniem jest „marketing szeptany”. Za jeden wpis na danym forum lub blogu możemy zapłacić kilka złotych. Aby uzyskać zadowalający efekt wymagane będzie przynajmniej kilkaset wpisów w różnych miejscach.

Pozycjonowanie stron nie należy do najtańszych działań internetowych, jednak może się szybko zwrócić dzięki zwiększonemu ruchowi na stronie i większej ilości klientów, którzy dotrą do danej usługi czy produktu.