Jak sprawdzić pozycjonowanie

Jak sprawdzić pozycjonowanie

Współczesny sektor marketingowy w dużej mierze bazuje na narzędziach, jakie oferuje Internet, wraz z mediami społecznościowymi, jak też wyszukiwarkami internetowymi. Obecnie ogromna liczba osób w poszukiwaniu danej usługi, czy przedmiotu, korzysta z przeglądarek. Dostępne w sieci informacje często mają bezpośrednio wpływ na decyzje zakupowe. Dlatego tak ważna jest promocja firmy oraz dbanie o jej pozytywny wizerunek. Jednym ze sposobów na zwiększenie zasięgu strony jest skorzystanie z opcji płatnych reklam. Kampania marketingowa, która jest przeprowadzona w odpowiedni sposób, ułatwia dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów. Na przestrzeni ostatnich lat bardzo popularne stały się agencje marketingowe, które specjalizują się w obsłudze firm z zakresu marketingu internetowego. Coraz częściej słyszy się pojęcia takie, jak „SEO”, czy pozycjonowanie. Co właściwie oznaczają?

Wyszukiwarki internetowe a zasięg firmy

Podstawowym narzędziem do wyszukiwania treści w Internecie są wyszukiwarki. Do najpopularniejszych należy oczywiście dobrze znane wszystkim Google Search. Obecnie firma oferuje nowoczesne narzędzia, które w krótkim czasie mogą pomóc w uzyskaniu atrakcyjnych pozycji na liście wyników. Kampania marketingowa, która wykorzystuje Google Ads trwa przez określony czas. Wiąże się także z inwestycją kapitału, która zwraca się, jeśli wszelkiego rodzaju działania zostały podjęte w odpowiedni sposób. Dlaczego pozycja na liście wyników jest tak ważna? Szacuje się, że 80% użytkowników wyszukiwarek nigdy nie opuszcza pierwszej strony z wynikami. Co więcej najwięcej osób odwiedza trzy pierwsze linki. Oznacza to, iż ścisła czołówka na liście wyników to miejsca najbardziej atrakcyjne, a to przekłada się na ilość unikalnych wejść, jak też liczbę potencjalnych klientów. Dlatego przeprowadza się działania, określane jako pozycjonowanie strony, które mają na celu poprawienie jej miejsca na liście wyników. Trzeba pamiętać, że wyszukiwarka przekazuje konkretne wyniki na podstawie słowa kluczowego, które jest wpisywane. Dla przykładu: „pozycjonowanie stron Warszawa” dostarczy wyników w postaci linków do stron firm, które świadczą tego typu usługi na terenie Warszawy. Dlatego podstawowym sposobem na zwiększenie atrakcyjności strony dla algorytmu wyszukiwarki, jest umieszczenie w tekście słów kluczowych. Jednak to nie jedyny wymóg. Wraz z rozwojem narzędzi, jak też umiejętności, które pozwalają na pozycjonowanie stron, wymagania co do jej jakości wzrosły. Obecnie każde przedsiębiorstwo posiada nawet prostą stronę internetową. Dlatego tak ważna jest ich jakość? W sferze contentu, czyli zawartości, takiej jak opisy ofert, produktów, czy różnego typu artykuły, nie tylko słowa kluczowego i ich ilość przekładają się na pozycję na liście wyników. Bardzo ważna jest sama atrakcyjność wizualna tekstu. Wyboltowane fragmenty tekstu, czyli pogrubione są elementem, który ułatwia poruszanie się po treści, jak też wskazuje na najważniejsze informacje. Ważne jest także stosowanie nagłówków, czy listy punktowej. Oczywiście teksty muszą być w pełni poprawne gramatycznie i logiczne. Samo wrzucenie do treści słów kluczowych w niczym nie pomoże.

Audyt SEO – na czym polega

Przedsiębiorcy, którzy świadomi są potęgi Internetu, jako narzędzia sprzedażowego, często zastanawiają się, co może być powodem tak kiepskiego miejsca na liście wyników. Aby to sprawdzić, niezbędny jest audyt SEO. Dla firm, które działają na terenie Warszawy, najlepiej sprawdzą się agencje SEO właśnie z tego miasta. Skoro prace i tak dotyczą treści na stronach internetowych, dlaczego to tak ważne? Ponieważ audyt SEO, wykonany dla konkretnej strony internetowej może być przeprowadzony wyłącznie z poziomu Web Mastera. Oznacza to, iż wykwalifikowani pracownicy w pierwszej kolejności składają wizytę w przedsiębiorstwie. Potrzebny jest dostęp do strony na poziomie jej klucza, w celu sprawdzenia wszystkich aspektów, które mogą mieć wpływ na jej niską atrakcyjność dla algorytmu wyszukiwarki. Content jest bardzo ważny, ale trzeba mieć na uwadze, czy strona jest czytelna i intuicyjna, czy jej kod źródłowy nie posiada błędów oraz kiedy ostatni raz był aktualizowany. Ważne jest także, jak szybko strona otwiera się na urządzeniu użytkownika. Na tej podstawie algorytm dobiera te strony, które mogą być najbardziej wartościowe i atrakcyjne dla samego zainteresowanego.

Ile trwa pozycjonowanie strony?

W gruncie rzeczy jest to proces złożony, którym wymaga trochę cierpliwości. Nie można tak po prostu z odległego miejsca na liście wyników wskoczyć do czołówki. Trzeba pamiętać, iż najpopularniejsze strony, które dotyczą danego zagadnienia, również regularnie poddawane są pozycjonowaniu, ich treści są aktualizowane i ulepszane. Jednak pierwsze efekty pracy można zauważyć po około 3 miesiącach. Nie jest to jednak zasada. Bardzo dużo zależy od tego, jak wiele pracy wymaga dana strona, zarówno pod kątem zawartości, jak również w kwestii technicznej. Tylko regularne działania z zakresu SEO mogą przynieść zadowalający rezultat.

Recommended Articles