Kto odpowiada za błędy biura podatkowego ?

By | 22 sierpnia 2016

Wiadomo rzeczą jest, że bardziej chcemy się skupić na działalności gospodarczej niż na sprawach urzędowych. Z prostej przyczyny, ponieważ kontakty z urzędami nie przyniosą dochodu. Więc wtedy pozostaje nam skorzystanie z usług biura podatkowego, które za nas po prowadzi rozliczenia z urzędami, a my będziemy mieć więcej czasu na pozyskiwanie, obsługę klientów oraz na sprawy związane z marketingiem. Jednak zlecenie biurowi podatkowemu naszych rozliczeniu nie jest sposobem na uniknięcie odpowiedzialności za błędy w rozliczeniach. Należy także pamiętać, że o fakcie prowadzenie naszych rozliczeń przez biuro podatkowe należy powiadomić urząd skarbowy.

Takie zawiadomienie należy złożyć w ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy z biurem podatkowym. Po złożeniu zawiadomienia to biuro odpowiadania za rozliczenia z urzędami. Jednak w przypadku zaniżenia zobowiązania podatkowego, zawyżenia zwrotu VAT czy nieterminowości w spłacie podatków to urząd skarbowy będzie od nas wymagał naprawienia tego błędu, a nie od biura podatkowego. Nie oznacza to, że biuro podatkowe nie ponosi odpowiedzialności w przypadku gdy błędy są związane z niesolidności biura. Gdy błąd wynika z braku solidności to przedsiębiorca może domagać się wypłaty odszkodowania za szkody poniesione. Należy pamiętać, że biuro musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *